Witam
Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?
Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
rano po odpaleniu 0,6 l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l
Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
rano po odpaleniu 0,8-1,1l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
faluje między 0,3-0,4 l
Ok, tylko jak wytłumaczysz wzrost przy rozgrzanym silniku i ogólnie większym spalaniu. W poniedziałek mam podjechać do mechanika i zobaczą o co kaman
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zauważyłem że od wymiany rozrządu mam delikatnie podwyższony poziom oleju.
Za wymianę rozrządu i pompę wody zapłaciłem 1200, następnym razem takie rzeczy będę robił w ASO Różnica 200-300 pln a mam pewność że będzie ok
Witam
Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?
Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
rano po odpaleniu 0,6 l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l
Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
rano po odpaleniu 0,8-1,1l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
faluje między 0,3-0,4 l
Odkad mam to auto nigdy nie mialem takiego spalania :idea:
Chwilowe nigdy nie spada na 0,3l na postoju. Najczesciej jest na poziomie 0,5-0,6. Gdy pojawia sie 0,4 to jedynie czasem gdy ma sie wypalac DPF. Rano po odpaleniu zawsze ponad 1l. 3,5l przy 90km/h to chyba z gorki :diabelski_usmiech Nigdy takiego spalania nie odnotowalem na dluzszym dystansie niz 2-3km. Moze jadac w trasie 70km/h.
Oleju jest wiecej lub mniej w zaleznosci od stopnia zabicia DPF-a A moze uzupelnili, bo bylo malo :szeroki_usmiech
Odkad mam to auto nigdy nie mialem takiego spalania :idea:
Chwilowe nigdy nie spada na 0,3l na postoju. Najczesciej jest na poziomie 0,5-0,6. Gdy pojawia sie 0,4 to jedynie czasem gdy ma sie wypalac DPF. Rano po odpaleniu zawsze ponad 1l. 3,5l przy 90km/h to chyba z gorki :diabelski_usmiech Nigdy takiego spalania nie odnotowalem na dluzszym dystansie niz 2-3km. Moze jadac w trasie 70km/h.
Oleju jest wiecej lub mniej w zaleznosci od stopnia zabicia DPF-a A moze uzupelnili, bo bylo malo :szeroki_usmiech
Wiesz, ale to że Ty nie miałeś nie znaczy że nikt nie miał, u mnie na postoju w zależności od temperatury i ilośći odbiorników elektr.
jak jest ciepło na ciepłym aucie 0.3, ze światłami mijania 0.4 - na dobrze rozgrzanym aucie > 20km
poziom 0.5-0.6 mam na postoju jak auto nie jest rozgrzane
a żeby bylo na temat, miesiąc temu zmieniałem pasek rozrządu i spalanie nie zmieniło się po tej operacji przeprowadzonej w ASO
U mnie po wymianie rozrządu też się lekko zaniepokoiłem wzrostem spalania ale po weryfikacji z dystrybutorem okazało sie, że to tylko komputer się zbliżył wynikami do rzeczywistości błąd wskazań spadł z 9 na 3,5 %
Maicroft te 3,5l to na krótkim odcinku 2-3km (chwilowe spalanie)długa prosta, i żeby było śmieszniej to ten sam odcinek
TomekM wydaje mi się że coś w tym jest, teraz rezerwa i komunikat ile zostało do przejechania zapala mi się przy 90km do końca, a wcześniej za każdym razem było przy 100km.
Byłem u mechanika, cos tam porozkręcał, z tego co mówił to 'przestawił go na 'fasolkach' o 2mm czy coś takiego, co kolwiek to znaczy sprawdzał jeszcze kąt wtrysku, podobno jest ok, ale mamy podjechać do serwisu i sprawdzić na oryginalnym sprzęcie.
Ja przed wymiana rozrządu miałem ustawione na -2 i spalanie z kompa było zaniżone o 0,2/100km. Teraz przy ustawieniu 0,0 przy "depnięciu" pokazuje -0,5. Spalanie na kompie 2 przy tankowaniu potwierdza się z dystrybutorem. Wiec tez myslałem, że po wymianie rozrządu wiecej pali o te 0,2 co było nieprawdą - tylko wskazania kompa się zmieniły.
Hejka nie zebym sie czepial ale mowa tutaj o 0.5 L !! i spalaniu miedzy 3.5 a 4.5 Tak malo to chyba nawet pila lanuchowa nie pali
Ja sie krzywie gdy spalanie skoczy mi na 9L, a tu mowa o przecinkach :lol:
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Witam
Po wymianie rozrządu wzrosło spalanie, może ktoś miał podobny problem?
Przed wymianą: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 3,5 l
rano po odpaleniu 0,6 l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,4 l
Po wymianie: jazda ze stałą prędkością (tempomat) 90km/h 4,5 l
rano po odpaleniu 0,8-1,1l
po rozgrzaniu na biegu jałowym 0,6 l po dłuższej jeździe spada i
faluje między 0,3-0,4 l
Troche sie pogubilem. 3.5l i 4.5l przy 90km/h, a nagle piszesz ze z 7 na 8.5 :?: :?:
Tak na marginesie czego Ty oczekujesz na 2-3 km. Auto nawet sie nie zagrzeje.
Olej wskazania kompa, zalej do pelna. Zrob 100km i zalej. Tak bedziesz mial przyblizony obraz spalania.
[ Dodano: Wto 15 Kwi, 14 15:43 ]
Tak z przymrozeniem oka Jestes z Wa-wy idze weekend Wskocz do auta zajedz nad morze, kup rybke wroc i zobacz ile spalil. Bo pare-dziesiat kilometrow mozna zrobic w kilka dni po kilka km. Wtedy wcale sie nie dziw ze spalanie wyzsze.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Powiem Ci, że też zmieniałem niedawno rozrząd i była to pierwsza wymiana w tym aucie. Mam O2 przed FL 2.0 TDI i spalanie na postoju zazwyczaj miałem 0,4l/h a tak jak mówisz 90km/h tempomat na 5 biegu też w granicach 3.0 - 3,5 l
Co do odpalania porannego, zawsze mam ok 1,1 - 1,6 po odpaleniu. Wystarczy, że go podkręce ze 2 razy do 2tys i od razu spada do 0,5l/h
Po wymianie rozrządu odnotowałem wzrost na postoju z 0,4 na 0,5 ale powiem Ci szczerze - trwało to może tydzień. Wszystko się "dotarło" i auto znów spala 0,4 na postoju a z klimą i full obciążeniem + ogrzewana tylna szyba 0,6 max 0,7 l/h
Do mojego mechanika mam ogromny szacunek i wiem, że zna się na rzeczy. Widziałem nawet, że stary pasek na tyle się rozciągnął, że o jakieś tam milimetry kąt wyprzedzenia na rozrządzie się zmienił i faktycznie po wymianie auto chodzi dużo milej.
Rozrząd wymieniałem oczywiście na 100% oryginalny wraz z pompą wody, przy przebiegu 99 994 km
Myślę, że nie masz się co martwić i dać temu jeszcze czas
Dodam, że w mieście moją Octą po jakichś 2 tyg od wymiany zszedłem do spalania 5,8l/100 ( w rozkopanej Łodzi ) Zdejmij sobie z zegarów na jakiś czas to wskazanie Ty w FL możesz sobie ustawić prędkość na wyświetlaczu - co jest moim marzeniem i brakującym ogniwem O2 :P
Pzdr
Projekty architektoniczne / wnętrz
Wizualizacje architektoniczne
Grafika 3D
Rysunek architektoniczny na zamówienie
Masz pokombinowane, auto jest ciut slabsze, ale pytanie ile bedzie z tankowan teraz wychodzic :twisted: Moj kompik tez pokazywal takie super wskazania, rozjazd to bylo zaledwie 0,7l/100km. Wiec zamiast na trasie pokazywac 6,5l to on pokazywal 5,8-5,9l. Niby nic :szeroki_usmiech
Maicroft, ja mam coś pokombinowane? Jak :P?
Auto mam od nowości z salonu i wiem co się z nim działo przez cały czas. Moc ciągle taka sama, nie czuje żadnych spadków.
Od początku było takie ekonomiczne i nie raz sprawdzałem je tankowaniem.
Jak dam mu ostro w palnik to pali od 9 do 11 l/100
A odnośnie technik ekonomicznej jazdy nie będę się tutaj spierał z nikim bo to nie ten temat
Projekty architektoniczne / wnętrz
Wizualizacje architektoniczne
Grafika 3D
Rysunek architektoniczny na zamówienie
Po wymianie rozrządu odnotowałem wzrost na postoju z 0,4 na 0,5 ale powiem Ci szczerze - trwało to może tydzień. Wszystko się "dotarło" i auto znów spala 0,4 na postoju a z klimą i full obciążeniem + ogrzewana tylna szyba 0,6 max 0,7 l/h
Odnosze sie do tego. Rozrzad masz wymieniony, to wtedy mozna lekko pokrecic walkami :idea: Ciesze sie ze Tobie pali tylko tyle Mialem BKD, wiem tez ile pali
Jaka masz srednia predkosc z calego zbiornika dla tego spalania 5,8 dla zakorkowanej Lodzi :szeroki_usmiech :?:
Komentarz